HEY SOULSISTER



Min bästa vän.



Jag har en vän som heter Linn. Hon är lite udda.Skiljer sig från mängden sådär. Fast hon är min bästa vän. Hon ser när jag drar på ett léende fast allting egentligen är sådär bra. Hon skrattar med mig.. åt mig för den delen också hähä. Hon tar min hand och torkar mina tårar. Hon säger ifrån när hon tycker något är fel för hon vill mitt bästa. Hon tar mig som jag är och tycker om mina brister för det gör mig till mig. Hon är som en syster den plutten. Jag vill aldrig förlora henne.

Vi har gått igenom sjukt mycket tillsammans. Kommer ihåg i åttan... alla gånger vi satt på skoltoaletterna och snackade och snackade och tårarna rann och alltid, alltid fanns du där. När vi tänjde på gränserna och fick våra föräldras tålamod att rinna över. När vi gjort som vi vill och skitit i vad andra tyckt. Alla gånger vi skrattat till magen vikt sig. Rixfm när vi var som galnast. När vi kännt längtan av varandra. Alla gånger jag överraskat dig med mina små presenter haha. Alla våra långa telefonsamtal. När vi sett varandra misslyckats men sedan klättra mot toppen igen. Alla kort och videosar vi gjort. Alla våra småtjaffs. Alla gånger vi avslutat varandras meningar. När vi varit på Liseberg, Böda och Köpingsvik. När vi städade hela ditt hus. När jag failade när vi lagade mat. Varje gång vi sovit brevid varandra och viskat fina ord i mörkret. Alla gånger vi gjort tvärtemot vad vi får. Alla gånger din familj fått mig att känna som endel av den. Alla gånger vi skrattatt åt varandra. Alla gånger vi har skojkäftat. Alla gånger vi suttit och snackat om killar.... listan kan bli hur lång som helst.

Jag är säker på att vi har så mycket kvar att bemöta och att detta bara är kapitel 1 av vår saga. Det är något speciellt med den flickan, något magiskt. Hon är en ängel. Jag älskar henne av hela mitt hjärta.






Kommentarer
Postat av: Din bästavän här

naawww, hjärtat. vad fint skrivet. mina ögon blev fyllda av tårar, jag älskar dig så otroligt mycket. Är så glad att jag har dig. Undrar hur många kapitel vår saga kommer innehålla, men sagan lär nog inte ta slut än.

Och nu saknar jag dig så jag nästan spricker, kan inte vänta längre. Du betyder så mycket för mig. pussochkram allra bästavän (L)

2010-12-26 @ 11:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0