HÅRTIPS!

Får många gånger fått frågor om mitt hår... om det är löshår, hur jag fått det så långt osv. Fick även frågor om det på frågestunden. Därför lägger jag nu upp ett inlägg till alla er som undrat och hoppas ni tycker om det! Följer dock inte detta hehe ne, har bara blivit så med tiden I guess.




Borsta aldrig håret när det är blött. Det är elastiskt och mycket skörare! Försök istället att reda ut det med en bredtandad kam och hantera det försiktigt. Håret mår bättre av att bli borstat när det är torrt.



Ha alltid håret i en fläta när du ska sova, det gör så att håret inte blir trassligt och sliter i onödan. Fössök också att ha håret uppsatt ganska ofta, det skyddar hårtopparna. Jag brukar ha flätat under nätterna så ofta jag kan. Eller jag har börjat med det på senaste tiden. Mycket svårare för att bli tovor och de dagarna jag inte har ork till att platta så kör jag på de fina lockarna som flätorna ger. 



Eftersom håret växer ca 1 cm i månaden kan du inte gå till frisören och klippa av 3 - 4 cm av ditt hår. Då kommer det aldrig att bli längre. Så klipp bara liiiiiite. Men det är viktigt att få av det slitna så håret mår bra och försök klipp regelbundet.... shhhh, jag suger på det.



Fönen och plattången är en redig bov för ditt hår. Försök att använda dem så lite som möjligt och låt håret självtorka. Även färgningar sliter på ditt hår. Blonderingar och blekningar är värst. Om du väl ska färga eller slinga så gör det helst hos frissan.



Håret ska du helst duscha ca var tredje dag. Om du har problem med fet hårbotten kan du använda ett torrschampo. När du duschar ska du använda ytterst lite schampo och mycket med balsam. Schampo sliter på ditt hår. Dock behöver du tvätta håret oftare ju längre hår du har eftersom det samlar upp orenheter och man svettas mer.

 

 

 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0