Svar på tal



Jag har dansat i ungefär 13år. Så galet underbart är det! När jag var mindre var det mest så här nalle puh danser och sånt haha sweeeeeeeeet  Har prövat på det mesta. Disco, ragga, street, balett, cha cha, bugg.. m.m. Men det jag går på just nu är disco och ragga. Dansar på dansinstitutet. Tävlingsdansar ibland, längesen nu. Men hoppas på att jag ska ta tag i det igen snart. Om ni aldrig provat kan jag tipsa er, ett riktigt kul sätt att träna på!

Slänger in två stycken viedosar på danserna så ni får se.


Disco
Mycket sträckta och snabba rörelser. Danskläder brukar ofta vara mycket glitter och glimglim. På videon är det jag och Fia som dansar på julavslutningen för två månader sedan. Hahaha så sjukt kul!




Ragga
Dans inspererat från Afrika och Latinamerika. Mycket höfter, shake och kvinnliga rörelser. Folk brukar oftas tycka det är superkul att dansa och även najs att kolla på haha. Video tagen från en grym dansgrupp som dansar ragga!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0